Friday, September 17, 2010

Goretti Edwin

Masaku terkedu akibat dipukul,
ditendang diterajang dihati,
hinggakan air mata ingin muncul,
kau datang memberi senyuman suci

aku tetap ingin terus dipukul,
aku tahu perkara itu salah,
kau setia disisi aku yang bahlul,
menunggu merawat hati berdarah

ku lihat sekuntum mawar merah,
harusku beri kepada siapa,
satu layu dan satu mekar,
manakah harusku pilih Maha Kuasa?

Orang yang memukulku atau merawatku,
terkenang kembali lagu merdu,
disaat kau membantuku,
berjanji untuk bersama senang susah,
aku memilihmu Goretti Edwin

kesetiaanmu dan cintamu,
ku harap janganlah kita berpisah,
biarlah api menyala menemaniku,
yang dinyalakan dalam hatimu

kesilapanku pada masa lampau,
akan ku hindari bersama kau,
aku jaga, sayang, cintai mu,
jujur hatiku hanya kau yang tahu