Wednesday, June 17, 2009

wahai telinga, sabarlah

Photobucket



setiap hari yang dijalani
diri ini sering kali mengalami
suasana bising dan memekak
telinga da tak tahan mula menggelegak

sering kali ditanya pelbagai persoalan
banyak diantaranya tak dapat dijawap
hati dalam badan mula jadi sawan
akhernya aku mengutuskan agar senyap

bukan tak suka situasi begini
cuma sudah leteh mendukungnya
bila aku cuba lari dari masalah ini
ada saja rintangan datang menimpa

perbezaan pendapat sesama teman pelbagai
akibat pergaduhan kecil yang tiada akhernya
keluarga makin bertambah ramai
ibuku letih aku mesti membantunya

keluhan hati menjadi intipati
terpaksalah ku sematkan dalam entri
agar diri ini sering mengingati
sabar dalam memajukan diri

aku mesti kuat kerna aku lelaki
dunia ini akan kelak ku genggami
biar semua orang lihat nanti
kesusahan inilah yang menjadi
aku menjadi diri sendiri


;)