Wednesday, June 24, 2009

HATI INI DUKA

aku kehilangan banyak perkara
kadang kala susah diterima
banyak kali luka terasa
jika dikenang tiba tiba

abah sering menasihatku
jangan derhaka pada Maha Adil
berusahalah mencari ilmu
berdepan guru janganlah degil

gadis yang ku cinta hilang
aku cintanya sepenuh jiwaku
aku mesti hadapinya tenang
wajahnya ku kenang selalu

datuk selalu bermesra denganku
buat lawak mesti tergelak
bila marah aku tersipu
tak sabar jumpanya akhirat kelak

teman baikku ku rindu sentiasa
terasa ingin berjumpa selalu
mereka perjuang entah kemana
aku menunggumu tak mengira waktu

kucingku mati terlanggar kereta
matanya berkeliaran dijalanraya
aku sedeh tak terhingga
mengharap dia kembali semula

serendah penempatan lama
banyak kenangan ku disana
itu rumah yang kedua
lapan beradik disatu rumah

wah aku sedeh kenang semuanya
tapi itu aku kena terima
rintangan hidup diduniawi
hanya Tuhan yang fahami



;)