Wednesday, June 3, 2009

orang muda yang bingung

Photobucket


aku kebingungan,
aku tiada hala tujuan,
aku tidak terkata,

mengapa perasaan ini maseh berseruan,
mengapa hati ini maseh tarasa ada harapan,
mengapa jiwa ini sentiasa hadapi penuh dugaan,

walaupun dia sudah meluahkan perasaan,
bahawa dia tidak lagi memberi harapan,
yang aku perlukan untuk teruskan kehidupan,

mengapa,
mengapa
mengapa?

mungkinkah kerana cintaku terhadapnya,
mungkinkah kerana sayangku padanya,
ataupun kerana jiwku sudah dicurinya.

oh aku bingung,
oh aku rasa aku gila,
ini membuatkn diriku terseksa,
mengapa ini semua terjadi padaku sahaja,

mungkin ada hikmahmnya,
jika aku tidak laluinya sekarang juga,
bagaimana aku mahu terus hidup dimasa hadapan yang penuh lena,
yang penuh pilu dan leka,
dan penuh harapan dan menusuk minda,

Tuhan kaulah Maha Membantu,
Tolonglah aku perbaiki diri aku,
janganlah jauhkn dia dari aku,
segala dugaanMU ku terima selalu,
jauhi aku dari musuh-musuhmu,
dan akhir sekali ku mohon kau jodohkanlah dia dengan aku.


Alhamdullillah syukur! ;)