Wednesday, June 3, 2009

kalau boleh satu percubaan lagi.

Photobucket

aku menyesal
aku terpinga pinga
mengingatkan masa lalu
yang aku tak mungkin lalunya selalu

aku membuatkan kau kecewa
harapan dimana kau mahukan yang terbaik dariku
tapi aku lepasknnya begitu sahaja
kau merana akhirnya senyap tanpa kata
akupun ternganga sambil kaku

aku termenung menung,
terfikirkan apa salah aku,
akhirnya aku fahami selepas bingung,
bahawa aku kuat cemburu tanpa periksa satu persatu,
aku tak boleh buat apa apa kerna itulah aku,
aku cuba menghilangkannya tapi akhirnya dungu

kini kau tiada lagi hati padaku
aku harus terima dan teruskan hidup yang haru biru
dan tanpa bisikan dan senyuman darimu,

tetapi jika suatu hari nanti kau berikn satu lagi peluang yang baru,
aku akan berusaha untuk memperbaiki dan berubah kearah yang jitu,
dimana tiada lagi keadaan dimana makan tak lalu,
dan hiduppun segan silu,

aku akan membahagiakanmu,
seperti Adam menyintai buah hatinya yang satu
dan seperti suami yang mengejutkan isterinya dipagi waktu.


akhir kata,
aku akan sentiasa berada disisimu,
walaupun suka atau duka,
dan walaupun jika kita tak bersma dan bersatu.


;)